Samsung Galaxy Tab S9 FE WiFi - FAQ
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Samsung Galaxy Tab S9 FE WiFi
Odpowiedź:
Firma Samsung stosuje blokadę regionalną, aby uniemożliwić handel telefonami poza określonym regionem. Smartfon Samsung z blokadą regionalną można rozpoznać po naklejce na pudełku z napisem „EUROPEAN SIM CARD ONLY”.
Może to powodować problemy, jeśli chcesz używać karty SIM spoza Europy. Na szczęście rozwiązanie problemu blokady regionalnej jest bardzo proste. Wystarczy wykonać połączenia trwające łącznie pięć minut przy użyciu europejskiej karty SIM. Następnie można używać dowolnej karty SIM w dowolnym miejscu. Ważne jest zatem, aby wykonać te połączenia przed wyjazdem za granicę, gdzie zamierzasz używać zagranicznej karty SIM.
Region europejski obejmuje wszystkie kraje Unii Europejskiej oraz Liechtenstein, Islandię, Norwegię, Szwajcarię, Albanię, Andorę, Bośnię i Hercegowinę, Macedonię (BJRM), Monako, Czarnogórę, San Marino, Serbię i Watykan. W tych krajach nie musisz się więc martwić blokadą regionalną.
Odpowiedź:
Oprócz wewnętrznej pamięci urządzenia możesz również korzystać z pamięci masowej w chmurze. Możesz przesyłać do niej zdjęcia i filmy, aby nie trzeba było ich już przechowywać w telefonie. Są one nadal dostępne w telefonie za pośrednictwem chmury, ale nie zajmują już miejsca w pamięci urządzenia. Dzięki temu telefon będzie działał szybko, a jego pamięć wewnętrzna będzie się znacznie wolniej zapełniać. Przykładami pamięci masowej w chmurze są iCloud, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive.
Odpowiedź:
Jeśli zwracasz urządzenie z systemem Android lub wysyłasz je do naprawy, konieczne jest usunięcie z niego konta Google. Aby usunąć swoje konto Google, wykonaj poniższe kroki:
- Przejdź do ustawień;
- Kliknij opcję Konta i sprawdź, czy są tam dodane konta Google;
- Kliknij konto Google i wybierz opcję Usuń. Samo konto Google nie zostanie usunięte, lecz jedynie odłączone od urządzenia.
Odpowiedź:
Z reguły uszkodzenia sprzętu elektronicznego spowodowane przez wodę nie są objęte gwarancją. To dlatego, że szkody spowodowane przez wodę zaliczają się do szkód wywołanych przez użytkownika. Producent nie może udzielić na to gwarancji, ponieważ nie ma wpływu na sposób użytkowania urządzenia.
Wiele urządzeń, takich jak smartfony, zegarki typu smartwatch i trackery fitness, posiada certyfikat wodoszczelności oznaczony kodem, np. IP68 lub 5ATM. Uszkodzenia spowodowane przez wodę w tych certyfikowanych wodoodpornych urządzeniach również nie są objęte gwarancją. Wynika to z faktu, że wodoodporne uszczelnienie urządzenia może ulec zużyciu w wyniku normalnego użytkowania. Dlatego zawsze staraj się chronić swoje urządzenie przed zamoczeniem, nawet jeśli jest wodoodporne.
Odpowiedź:
Możliwe, że funkcja TalkBack jest włączona i z tego powodu urządzenie nie reaguje na Twoje dotknięcia. Jest to funkcja systemu Android stworzona z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. W tym trybie telefon przetwarza tekst na ekranie na mowę. Funkcję tę można wyłączyć w menu ustawień, w sekcji „Dostępność”.
Odpowiedź:
Google regularnie aktualizuje swoje oprogramowanie Android. To, czy Twój telefon otrzyma aktualizację, zależy od typu urządzenia. Nie każde urządzenie może być objęte wszystkimi aktualizacjami. Producenci informują, które urządzenia są kompatybilne z nową aktualizacją. Dostępność aktualizacji różni się w zależności od kraju i urządzenia.
Jeśli dla Twojego telefonu dostępna jest aktualizacja systemu Android, zwykle otrzymasz powiadomienie, dzięki któremu możesz ją zainstalować. Zostanie ona przesłana bezprzewodowo na Twoje urządzenie. Oznacza to, że nie musisz podłączać telefonu do komputera. Instalowanie aktualizacji oprogramowania może pochłonąć dużo danych, dlatego zaleca się instalowanie aktualizacji przy użyciu połączenia WiFi. Aktualizację można też wyszukać ręcznie w ustawieniach telefonu.
Odpowiedź:
Z czasem w porcie ładowania telefonu może gromadzić się brud i kurz. W rezultacie kabel może nie trzymać się prawidłowo i ładowanie nie zawsze przebiega tak, jak powinno. Problem ten można łatwo rozwiązać, starannie usuwając nagromadzony brud i kurz. Można to zrobić na przykład za pomocą wykałaczki. Ostrożnie przesuwając ją wzdłuż krawędzi i narożników wewnątrz portu ładowania, można usunąć nagromadzony brud. Teraz kabel ładowania można ponownie podłączyć do urządzenia. Nie używaj nadmiernej siły, często wystarczy zwykłe zeskrobanie brudu z powierzchni. Po usunięciu zabrudzeń może także pomóc silne dmuchnięcie w port ładowania. Uważaj jednak, aby do portu nie dostała się wilgoć.
Odpowiedź:
Jeśli zwracasz produkt Samsung lub oddajesz go do naprawy, musisz wyłączyć funkcję „Find My Mobile”. Wyłącz swoje konto Samsung, wykonując poniższe instrukcje:
- Wejdź na stronę findmymobile.samsung.com i zaloguj się na swoje konto Samsung;
- Wybierz swoje urządzenie w lewym górnym rogu;
- Kliknij „więcej” w prawym menu;
- Następnie kliknij „Odblokuj blokadę ponownej aktywacji”;
Wprowadź hasło i kliknij „Odblokuj”.
*Nie widzisz swojego urządzenia? W takim razie konto mogło już zostać dezaktywowane.
Odpowiedź:
Motorola opracowała aplikację, która umożliwia podłączenie telefonu z systemem Android do produktu Motorola. Jest to aplikacja „Motorola Connect”. Aplikację tę znajdziesz w sklepie Google Play. Aplikacja Motorola Connect umożliwia przykładowo sprawdzenie, gdzie znajdują się inne urządzenia i jaki jest stan ich baterii. Przy pierwszym użyciu tej aplikacji wpisz swój adres e-mail. Następnie zostanie wyświetlone nowe okno dialogowe, w którym musisz wyrazić zgodę na korzystanie z aplikacji i nacisnąć przycisk Dalej. Jeśli chcesz otrzymywać na bieżąco informacje o aktualizacjach, zaznacz to pole na następnym ekranie. Aplikacja jest wtedy gotowa do użycia i możesz połączyć telefon z produktami Motorola, takimi jak: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround i Power Pack Micro.
Odpowiedź:
Tak, możesz korzystać z WhatsAppa na tablecie za pomocą aplikacji WhatsApp Web. Jeśli masz smartfon z aplikacją WhatsApp, możesz korzystać z tego konta na tablecie za pośrednictwem aplikacji WhatsApp Web. Aby korzystać z aplikacji WhatsApp na tablecie, wykonaj następujące kroki:
- Otwórz aplikację WhatsApp Web w przeglądarce internetowej;
- Zeskanuj smartfonem kod QR, który pojawi się na ekranie: WhatsApp > Menu > WhatsApp Web;
- Teraz możesz korzystać z aplikacji WhatsApp na tablecie!
Uwaga: Aby korzystać z WhatsAppa za pośrednictwem aplikacji WhatsApp Web, musisz mieć telefon podłączony do Internetu. Wiadomości otrzymane na WhatsAppie nie będą przechowywane w WhatsApp Web, lecz przesyłane z Twojego smartfona. Nie możesz korzystać z aplikacji WhatsApp Web bez telefonu z aplikacją WhatsApp.
Odpowiedź:
Pamięć wewnętrzna urządzenia jest ograniczona. Gdy pamięć jest pełna, nie można robić nowych zdjęć ani pobierać kolejnych aplikacji, a ponadto samo urządzenie działa wolniej.
Do gniazda karty pamięci w Twoim urządzeniu możesz włożyć kartę microSD, aby rozszerzyć pamięć o określoną liczbę gigabajtów. Maksymalna pojemność rozszerzenia jest różna dla poszczególnych urządzeń.
Odpowiedź:
Istnieje kilka sposobów na wydłużenie czasu pracy baterii Twojego urządzenia. Regularnie zamykaj aktywne aplikacje i ponownie uruchamiaj tablet. Powoduje to zamknięcie aplikacji działających w tle, które skracają czas pracy baterii. Zwróć również uwagę na ustawienia takie jak GPS, NFC, Bluetooth i/lub automatyczna synchronizacja. Wyłącz te ustawienia, jeśli ich nie używasz. Ekran tabletu często zużywa najwięcej energii. Zmniejszając domyślną jasność ekranu, możesz szybko i łatwo zaoszczędzić energię!
Odpowiedź:
Jeśli tablet jest już używany przez dłuższy czas, może działać nieco wolniej. Może to mieć kilka przyczyn. Jeśli na przykład otwartych jest wiele aplikacji, wykorzystywana jest większa ilość pamięci RAM. Przechowywanie dużej liczby plików lub aplikacji powoduje również zapełnienie pamięci. Usuń jakieś pliki, aby zwolnić więcej miejsca w pamięci. Możesz także wyłączyć aplikacje działające w tle, wyłączając i ponownie włączając tablet. Najlepiej robić to co tydzień.
Odpowiedź:
Uszkodzeniom urządzenia można zapobiec, używając akcesoriów takich jak osłona ekranu lub etui. Osłona ekranu to niewidoczna folia ochronna, którą przykleja się na ekran. Etui są dostępne w wielu kształtach i rozmiarach. Istnieją etui, które chronią tylko tył, oraz takie, które zakrywają cały tablet.
Odpowiedź:
W Twoim tablecie z systemem Android nie są odtwarzane niektóre formaty wideo. Nie martw się, jest to spowodowane oprogramowaniem (wersją) i można temu zaradzić.
Plik można na przykład przekonwertować na format obsługiwany przez tablet. Można to zrobić za pomocą programu na komputerze lub laptopie, a następnie przesłać plik z powrotem na tablet.
Innym rozwiązaniem jest pobranie aplikacji, która umożliwi tabletowi obsługę wielu formatów wideo. Pobierz ze sklepu Google Play jedną z następujących aplikacji:
Odpowiedź:
Instalowanie aplikacji może spowodować wprowadzenie do telefonu wirusów. Istnieją na przykład aplikacje służące do oszustw lub kradzieży danych. Aby mieć pewność, że nie pobierzesz wirusów, zastosuj następujące środki ostrożności. Przede wszystkim przyjrzyj się uważnie tytułom aplikacji i liczbie pobrań. Jeśli aplikacja ma tysiące pobrań i dobre opinie, jest o wiele bardziej wiarygodna, a ryzyko jest mniejsze. Ponadto pobieraj aplikacje tylko z oficjalnego Sklepu Play. Na koniec zabezpiecz smartfon przed wirusami za pomocą pakietu oprogramowania Avira Antivirus Security PRO.