Czasami urządzenie nie działa zgodnie z oczekiwaniami. Wiele problemów możesz jednak rozwiązać samodzielnie. Dzięki temu nie trzeba wysyłać urządzenia do naprawy, a to oszczędza Twój czas!
Poniżej przedstawiamy najczęściej spotykane problemy i ich rozwiązania. Kliknij na problem, aby przeczytać wyjaśnienie.
Zarówno, gdy telefon jest nowy, jak i gdy masz go już od jakiegoś czasu, może się zdarzyć, że nagle nie chce się włączyć. Może to mieć kilka przyczyn, dlatego zanim niepotrzebnie wyślesz telefon do naprawy, spróbuj wykonać poniższe czynności.
Jeśli telefon natychmiast nie rozpoczyna ładowania, być może bateria była rozładowana od dłuższego czasu. W takim przypadku telefon będzie potrzebował nieco więcej czasu na rozpoczęcie ładowania. Umieść telefon w ładowarce na co najmniej godzinę i po tym czasie ponownie sprawdź, czy się włącza.
Jeśli masz swój telefon dłużej, może się zdarzyć, że zacznie rozładowywać się on szybciej niż na początku. Także jeśli telefon jest zupełnie nowy, bateria może rozładowywać się szybciej, niż można by oczekiwać. Krótki czas pracy baterii może wynikać z różnych przyczyn. Oto kilka wskazówek:
Po pewnym czasie telefon reaguje nieco wolniej niż wtedy, gdy był nowy. Oto kilka wskazówek, które sprawią, że telefon będzie reagował nieco szybciej:
Może się zdarzyć, że przy pierwszym uruchomieniu urządzenia język użytkownika nie jest domyślny. Większość telefonów umożliwia zmianę języka od razu po uruchomieniu. Jeśli tak nie jest, często wystarczy włożyć kartę SIM. Wyłącz telefon, włóż kartę SIM w wybranym języku i uruchom ponownie telefon. Po tym kroku powinna pojawić się opcja ustawienia telefonu w tym języku.
Gomibo oferuje tylko odblokowane urządzenia. Jeśli zamówiłeś swój telefon przez Gomibo, jest on zawsze odblokowany. Być może z kartą SIM dzieje się coś innego. Aby znaleźć rozwiązanie problemu, zapoznaj się z zamieszczonym poniżej rozwiązaniem problemu "Mój telefon nie rozpoznaje karty SIM".
Czy używasz pozaeuropejskiej karty SIM?
Niektóre telefony są wyposażone w blokadę regionalną, co oznacza, że telefon wyprodukowany z myślą o rynku europejskim nie może być sprzedawany w Ameryce. W Gomibo sprzedajemy tylko telefony europejskie. Jeśli używasz karty SIM spoza Europy, może się zdarzyć, że nie będzie ona działać z powodu blokady regionu.
Blokada regionu wygasa w wielu urządzeniach po nawiązaniu połączenia przez 5 minut przy użyciu europejskiej karty SIM. Aby to zrobić, możesz spróbować anulować blokadę regionalną, korzystając z europejskiej karty SIM znajomego lub członka rodziny, wykonując za jej pomocą połączenie z Twojego telefonu. Można również kupić europejską kartę prepaid i za jej pomocą wykonać 5-minutowe połączenie. Uwaga: Blokada regionu nie zawsze może być wyłączona. Dlatego zawsze zalecamy używanie europejskiej karty SIM.
Jeśli po włożeniu karty SIM telefon nie prosi o podanie kodu PIN, prawdopodobnie Twoja karta SIM nie jest odczytywana. Po pierwsze, warto wiedzieć, czy problem dotyczy karty SIM czy telefonu. W tym celu należy przeprowadzić test krzyżowy karty SIM:
Jeśli karta SIM nie działa także w innym telefonie, problem leży po stronie karty SIM. Jeśli telefon nie działa z inną kartą SIM, problem dotyczy telefonu.
Czy używasz przyciętej karty SIM? Niektóre urządzenia są bardzo wrażliwe na kształt karty SIM i nie działają prawidłowo, jeśli karta jest nieco krzywo przycięta. Spróbuj sprawdzić, czy w telefonie działa oryginalna karta SIM typu micro lub nano. Dla pewności spróbuj przyciętej karty SIM w innym urządzeniu. W ten sposób dowiesz się, czy problem dotyczy karty SIM, czy urządzenia.
Czy w momencie wkładania karty SIM telefon był włączony? W takim razie uruchom ponownie urządzenie. Czy telefon nadal nie działa? W takim przypadku urządzenie może być uszkodzone. Chętnie pomożemy Ci rozwiązać ten problem. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na naszej stronie Gwarancji i napraw.
Problem może leżeć zarówno po stronie telefonu, jak i karty SIM. Najpierw spróbuj dowiedzieć się, który element jest wadliwy.
Czy powyższe wskazówki nie pomagają na Twój problem? Pomożemy Ci go rozwiązać. Zajrzyj na naszą stronę Gwarancje i naprawy.
Nie masz połączenia z Internetem? Może to być spowodowane niektórymi ustawieniami w Twoim telefonie. W takim przypadku spróbuj ręcznie zmienić ustawienia APN.
Jeśli twój ekran nie reaguje na dotyk, przyczyną może być włączona funkcja TalkBack, która zmienia sposób obsługi telefonu. Wyłącz funkcję TalkBack, a ekran powinien znów działać.
Jeśli ekran urządzenia nagle stanie się bardziej czerwony niż zwykle, może to oznaczać, że włączony jest tryb nocny.
Twój problem nie został rozwiązany?
Może to być również problem związany z ustawieniami ekranu. Jeśli masz telefon z ekranem AMOLED, Super AMOLED lub OLED, przyczyną mogą być ustawienia ekranu. W większości telefonów można je otworzyć wybierając opcję "Ustawienia" i "Ekran". Jeśli w tym miejscu znajduje się opcja "Kalibracja ekranu", można dostosować kolory ekranu, na przykład za pomocą suwaka.
Czy jeden z pikseli na ekranie jest zabarwiony inaczej niż pozostałe lub czy miga na biało podczas połączeń? W większości przypadków jest to czujnik zbliżeniowy. Czujnik zbliżeniowy to czujnik, który "widzi", czy użytkownik rozmawia przez telefon i trzyma telefon przy uchu. Ekran jest wtedy automatycznie wyłączany, aby nie doszło do przypadkowego rozłączenia po dotknięciu ekranu uchem.
W przypadku urządzeń z dużym notchem lub szerokimi ramkami czujnik zbliżeniowy jest często wbudowany w notch lub ramkę. Gdy wyświetlacz wypełnia cały front, jest on zazwyczaj wbudowany w sam wyświetlacz.
Jeśli często korzystasz z urządzenia, pamięć masowa powoli zapełnia się aplikacjami, plikami i procesami. Może to powodować spowolnienie działania telefonu, częstsze zawieszenia lub skrócenie czasu pracy baterii.
Jeśli masz wkładki douszne, takie jak Apple AirPods, brud może dostać się do wnętrza wkładek. Gdy wkładki douszne nagle tracą dźwięk, przyczyną jest zazwyczaj nagromadzony brud. Dzieje się tak, jeśli nie są czyszczone, dlatego ważne jest, aby czyścić je regularnie. Na stronie Apple można przeczytać, jak czyścić słuchawki AirPods. Zastosuj te wskazówki również w przypadku innych wkładek dousznych.