Lenovo Tab M11 - Porady i wskazówki
Porady i wskazówki dotyczące Lenovo Tab M11 WiFi 4GB/128GB Szary + Pen
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Lenovo Tab M11
Odpowiedź:
Jeśli zwracasz urządzenie z systemem Android lub wysyłasz je do naprawy, konieczne jest usunięcie z niego konta Google. Aby usunąć swoje konto Google, wykonaj poniższe kroki:
- Przejdź do ustawień;
- Kliknij opcję Konta i sprawdź, czy są tam dodane konta Google;
- Kliknij konto Google i wybierz opcję Usuń. Samo konto Google nie zostanie usunięte, lecz jedynie odłączone od urządzenia.
Odpowiedź:
Z reguły uszkodzenia sprzętu elektronicznego spowodowane przez wodę nie są objęte gwarancją. To dlatego, że szkody spowodowane przez wodę zaliczają się do szkód wywołanych przez użytkownika. Producent nie może udzielić na to gwarancji, ponieważ nie ma wpływu na sposób użytkowania urządzenia.
Wiele urządzeń, takich jak smartfony, zegarki typu smartwatch i trackery fitness, posiada certyfikat wodoszczelności oznaczony kodem, np. IP68 lub 5ATM. Uszkodzenia spowodowane przez wodę w tych certyfikowanych wodoodpornych urządzeniach również nie są objęte gwarancją. Wynika to z faktu, że wodoodporne uszczelnienie urządzenia może ulec zużyciu w wyniku normalnego użytkowania. Dlatego zawsze staraj się chronić swoje urządzenie przed zamoczeniem, nawet jeśli jest wodoodporne.
Odpowiedź:
Możliwe, że funkcja TalkBack jest włączona i z tego powodu urządzenie nie reaguje na Twoje dotknięcia. Jest to funkcja systemu Android stworzona z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. W tym trybie telefon przetwarza tekst na ekranie na mowę. Funkcję tę można wyłączyć w menu ustawień, w sekcji „Dostępność”.
Odpowiedź:
Google regularnie aktualizuje swoje oprogramowanie Android. To, czy Twój telefon otrzyma aktualizację, zależy od typu urządzenia. Nie każde urządzenie może być objęte wszystkimi aktualizacjami. Producenci informują, które urządzenia są kompatybilne z nową aktualizacją. Dostępność aktualizacji różni się w zależności od kraju i urządzenia.
Jeśli dla Twojego telefonu dostępna jest aktualizacja systemu Android, zwykle otrzymasz powiadomienie, dzięki któremu możesz ją zainstalować. Zostanie ona przesłana bezprzewodowo na Twoje urządzenie. Oznacza to, że nie musisz podłączać telefonu do komputera. Instalowanie aktualizacji oprogramowania może pochłonąć dużo danych, dlatego zaleca się instalowanie aktualizacji przy użyciu połączenia WiFi. Aktualizację można też wyszukać ręcznie w ustawieniach telefonu.
Odpowiedź:
Z czasem w porcie ładowania telefonu może gromadzić się brud i kurz. W rezultacie kabel może nie trzymać się prawidłowo i ładowanie nie zawsze przebiega tak, jak powinno. Problem ten można łatwo rozwiązać, starannie usuwając nagromadzony brud i kurz. Można to zrobić na przykład za pomocą wykałaczki. Ostrożnie przesuwając ją wzdłuż krawędzi i narożników wewnątrz portu ładowania, można usunąć nagromadzony brud. Teraz kabel ładowania można ponownie podłączyć do urządzenia. Nie używaj nadmiernej siły, często wystarczy zwykłe zeskrobanie brudu z powierzchni. Po usunięciu zabrudzeń może także pomóc silne dmuchnięcie w port ładowania. Uważaj jednak, aby do portu nie dostała się wilgoć.