Emporia SIMPLICITY - FAQ
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Emporia SIMPLICITY
Odpowiedź:
Niektóre telefony mają przednią kamerę i czujnik zbliżeniowy w wyświetlaczu. Czujnik zbliżeniowy miga, gdy zbliżysz telefon do ucha. Wygląda to tak, jakby na wyświetlaczu był martwy piksel.
Ten migający biały piksel to nie martwy piksel, lecz czujnik zbliżeniowy, którego zadaniem jest wyłączanie ekranu podczas rozmowy, aby zapobiec przypadkowemu dotknięciu.
Odpowiedź:
Z reguły uszkodzenia sprzętu elektronicznego spowodowane przez wodę nie są objęte gwarancją. To dlatego, że szkody spowodowane przez wodę zaliczają się do szkód wywołanych przez użytkownika. Producent nie może udzielić na to gwarancji, ponieważ nie ma wpływu na sposób użytkowania urządzenia.
Wiele urządzeń, takich jak smartfony, zegarki typu smartwatch i trackery fitness, posiada certyfikat wodoszczelności oznaczony kodem, np. IP68 lub 5ATM. Uszkodzenia spowodowane przez wodę w tych certyfikowanych wodoodpornych urządzeniach również nie są objęte gwarancją. Wynika to z faktu, że wodoodporne uszczelnienie urządzenia może ulec zużyciu w wyniku normalnego użytkowania. Dlatego zawsze staraj się chronić swoje urządzenie przed zamoczeniem, nawet jeśli jest wodoodporne.
Odpowiedź:
Obecnie karty SIM są dostępne w trzech różnych formatach: standardowa, micro i nano. Jeśli karta SIM jest za mała do telefonu, można użyć adaptera do karty SIM. Dzięki temu możesz dopasować kartę SIM do swojego telefonu. Jeśli karta SIM jest zbyt duża, można ją przyciąć za pomocą obcinarki do kart SIM.
Odpowiedź:
W większości przypadków internet mobilny działa od razu po włożeniu karty SIM do smartfona. Jeśli tak nie jest, może być konieczne ręczne skonfigurowanie APN. W tym celu najpierw przejdź do menu „Ustawienia”. W urządzeniu z systemem Android musisz przejść do punktu „Sieci komórkowe”, a następnie „Nazwy punktów dostępu”. Następnie kliknij „Dodaj” i pojawi się formularz, w którym należy wprowadzić odpowiednie parametry. Po wykonaniu tych czynności stuknij trzy kropki u góry, a następnie „Zapisz”.
W urządzeniu z systemem iOS musisz przejść do punktu „Sieć komórkowa”, a następnie „Opcje danych mobilnych”. Po naciśnięciu przycisku „Sieć danych mobilnych” będzie można wypełnić formularz. Wprowadź w nim prawidłowe parametry. Parametry, które należy wprowadzić, różnią się w zależności od operatora.
Odpowiedź:
Z czasem w porcie ładowania telefonu może gromadzić się brud i kurz. W rezultacie kabel może nie trzymać się prawidłowo i ładowanie nie zawsze przebiega tak, jak powinno. Problem ten można łatwo rozwiązać, starannie usuwając nagromadzony brud i kurz. Można to zrobić na przykład za pomocą wykałaczki. Ostrożnie przesuwając ją wzdłuż krawędzi i narożników wewnątrz portu ładowania, można usunąć nagromadzony brud. Teraz kabel ładowania można ponownie podłączyć do urządzenia. Nie używaj nadmiernej siły, często wystarczy zwykłe zeskrobanie brudu z powierzchni. Po usunięciu zabrudzeń może także pomóc silne dmuchnięcie w port ładowania. Uważaj jednak, aby do portu nie dostała się wilgoć.
Odpowiedź:
Podczas korzystania z mobilnego Internetu użytkownik wykorzystuje dane z pakietu danych. Jeśli korzystasz z połączenia Wi-Fi, nie zużywasz danych z pakietu. Szybkość wykorzystywania danych zależy wyłącznie od szybkości sieci komórkowej, tego, co robisz w Internecie, oraz częstotliwości korzystania z Internetu. W poniższej tabeli możesz zobaczyć, ile MB danych zużywa się przy różnych czynnościach:
Czynność Średnie korzystanie WhatsApp (tylko tekst) 0,01 MB na wiadomość WhatsApp (ze zdjęciem) 0,10 MB na wiadomość E-mail (tylko tekst) 0,01 MB na wiadomość Wyświetlanie strony 1 MB na podstronę Publikowanie lub wysyłanie zdjęcia e-mailem 1 MB na zdjęcie Streaming muzyki (wysoka jakość) 2 MB na minutę Streaming wideo (np. YouTube lub Netflix) 2-5 MB na minutę Rozmowy wideo 3 MB na minutę Pobieranie aplikacji Różni się w zależności od aplikacji. Oto kilka przykładowych popularnych aplikacji: WhatsApp - 25 MB, Instagram - 83 MB, Facebook - 229 MB i Snapchat - 118 MB. Gry są często jeszcze większe; mogą mieć rozmiar nawet 1 GB lub więcej. Pamiętaj, że powyższe dane dotyczą średniego zużycia, rzeczywiste zużycie może być inne. Kilka przykładów:
- Im wyższa jakość pliku wideo lub audio, tym więcej danych zużywasz podczas jego oglądania lub słuchania;
- Jeśli wysyłasz wiadomość na WhatsAppie z załącznikiem, np. zdjęciem, również zużywasz więcej danych;
- Jeśli na stronie jest więcej animacji, na przykład ruchome elementy lub reklamy, również zużywane jest więcej danych.
Aby zaoszczędzić dane z pakietu, najlepiej pobierać duże aplikacje i aktualizacje oprogramowania przez sieć Wi-Fi. Dla ułatwienia można przyjąć, że przeciętny użytkownik zużywa około 1000-1500 MB miesięcznie. Osoby intensywnie korzystające z Internetu mobilnego powinny wybrać pakiet 2000 lub 3000 MB, a nawet więcej. Często ilość zużywanych danych możesz sprawdzić u swojego obecnego operatora.
Jeśli korzystasz z sieci 4G lub 4G+, dane będą zużywane szybciej. Oznacza to, że w tym samym czasie zużyjesz więcej danych niż w przypadku połączenia 3G. Sieć 4G nie wykorzystuje więcej danych niż sieć 3G, ale ponieważ działa szybciej, w tym samym czasie przetwarzana jest większa ilość danych. Jeśli masz połączenie 4G, często oznacza to, że zużywasz więcej danych niż w przypadku połączenia 3G.
Odpowiedź:
Najszybsza porada: usuń z telefonu aplikacje, zdjęcia i filmy.
Długoterminowa porada: telefon ma dwa rodzaje pamięci: przestrzeń dyskową i pamięć roboczą (zwaną też RAM). W przestrzeni dyskowej przechowywane są pliki, takie jak zdjęcia i aplikacje. Aktywne procesy są z kolei tymczasowo przechowywane w pamięci roboczej. Pamięć robocza umożliwia na przykład uruchamianie aplikacji.
Jeśli pojawi się komunikat o zapełnieniu pamięci, zawsze dotyczy to przestrzeni dyskowej. Jest to spowodowane zbyt dużą liczbą plików w telefonie. Duże pliki to na przykład zdjęcia, filmy i aplikacje. Jeśli przestrzeń dyskowa jest pełna, trzeba usunąć pliki z telefonu. Można także przenieść pliki, takie jak zdjęcia i filmy, do komputera, aby ich nie utracić, a dopiero następnie usunąć je z telefonu. Można również włożyć kartę SD, jeśli w telefonie znajduje się gniazdo karty SD. Umożliwia to przeniesienie plików z przestrzeni dyskowej na kartę SD w celu zwolnienia miejsca w pamięci telefonu.
Jeśli pamięć Twojego urządzenia szybko się zapełnia za każdym razem, warto sprawdzić ustawienia aparatu. Jeśli włączona jest funkcja HDR, oznacza to, że zapisywane są dwa warianty każdego zdjęcia. Wtedy pamięć telefonu zapełnia się znacznie szybciej. Jeśli wyłączysz to ustawienie, zaoszczędzisz dużo miejsca w pamięci! Możesz także ustawić nieco niższą jakość zdjęć i filmów, aby zajmowały mniej miejsca.
Odpowiedź:
Jeśli trzykrotnie wprowadzisz nieprawidłowy kod PIN, musisz wprowadzić kod PUK. Zgubiony kod PUK możesz odzyskać w następujący sposób: możesz zamówić kod PUK na swoim osobistym koncie u operatora. Możesz również skontaktować się z biurem obsługi klienta operatora. Ze względu na ochronę prywatności nie mamy dostępu do kodu PUK ani innych danych osobowych przechowywanych przez Twojego operatora. Nie możemy więc niestety pomóc w tej sprawie.
Odpowiedź:
Żadne z urządzeń sprzedawanych na naszej stronie internetowej nie ma simlocka. Oznacza to, że każdego telefonu możesz używać z kartą SIM dowolnego operatora. Upewnij się, że karta SIM ma odpowiedni rozmiar. Na naszej stronie internetowej możesz bez problemu zamówić telefon bez karty SIM i używać go ze swoją obecną kartą SIM.
Odpowiedź:
Jeśli już jakiś czas używasz telefonu, może on stać się wolniejszy. Może to mieć kilka przyczyn. Możliwe, że masz zbyt wiele otwartych aplikacji, co powoduje duże obciążenie pamięci RAM, ponieważ telefon ma dużo danych do przetwarzania. Może się również zdarzyć, że pamięć jest prawie pełna, ponieważ w telefonie jest zapisanych wiele plików i aplikacji. Usuń niepotrzebne pliki, aby zrobić więcej miejsca w pamięci i przyspieszyć działanie telefonu. Zalecamy także wyłączanie i ponowne włączanie telefonu raz na tydzień. Zamyka to aplikacje działające w tle.
Odpowiedź:
Uszkodzeniom urządzenia można zapobiec, używając akcesoriów takich jak osłona ekranu lub etui. Pozwala to uniknąć zarysowań. Osłona ekranu to niewidoczna folia ochronna, którą można przykleić na ekran. Etui są dostępne w wielu kształtach i rozmiarach: są takie, które chronią tył urządzenia, i takie, które zakrywają całe urządzenie.
Odpowiedź:
Przy intensywnym użytkowaniu baterie szybko się wyczerpują. Czas pracy baterii można wydłużyć, przestrzegając kilku zaleceń. Regularnie zamykaj aktywne aplikacje i ponownie uruchamiaj telefon komórkowy. Zamyka to aplikacje działające w tle, które skracają czas pracy baterii. Zwróć również uwagę na ustawienia takie jak GPS, NFC, Bluetooth i/lub automatyczna synchronizacja. Wyłącz te ustawienia, jeśli z nich nie korzystasz. Ekran telefonu komórkowego często zużywa najwięcej energii. Zmniejszając jasność ekranu, a szybko i łatwo zaoszczędzisz energię!