Apple iPhone 8 Plus Refurbished - FAQ
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Apple iPhone 8 Plus Refurbished
Odpowiedź:
Odnowiony iPhone to smartfon, który był używany, ale został wyczyszczony i odnowiony. Takie urządzenia są całkowicie sprawne wewnątrz. Na zewnątrz mogą się znajdować drobne zarysowania, przez co iPhone'y nie wyglądają już całkowicie jak nowe.
Odpowiedź:
Kupujemy odnowione iPhone'y od holenderskiego dostawcy, jednego z największych dostawców odnowionych urządzeń firmy Apple. Wszystkie odnowione iPhone'y przechodzą szczegółowe kontrole jakości i są sprawdzane przez wyspecjalizowane roboty zgodnie z ponad 50 punktami kontrolnymi. Oprócz tego cały zespół techników jest gotowy do ponownego sprawdzenia iPhone'ów i w razie potrzeby do wymiany części.
Odpowiedź:
iPhone ma także widok poziomy. Oznacza to, że nie tylko klawiatura obraca się podczas korzystania ze smartfona obróconego na bok, ale także całe tło i wszystkie aplikacje są dostosowywane, gdy urządzenie zostaje obrócone na bok. Jest to podobne do wyświetlania obrazu na ekranie iPada po jego obróceniu. W ten sposób optymalnie wykorzystasz duży wyświetlacz!
Odpowiedź:
Wszystkie odnowione iPhone'y na naszej stronie zostały dokładnie sprawdzone pod względem funkcjonalności. Przy zakupie urządzenia możesz oczekiwać następujących cech:
- Mogą być widoczne różne lekkie kosmetyczne ślady użytkowania;
- Doskonały stan techniczny;
- Wszystkie uszkodzone części zostały wymienione.
Odpowiedź:
Telefony są dostarczane w dopasowanym opakowaniu wraz z ładowarką. W pudełku oprócz telefonu znajdziesz oryginalną ładowarkę i oryginalny kabel do ładowania. W zestawie nie ma słuchawek dousznych.
Odpowiedź:
Tak! Wszystkie odnowione telefony są objęte standardową dwuletnią gwarancją. Czy w Twoim telefonie wystąpiła usterka w ciągu 2 lat? W takim razie możesz skorzystać ze standardowej procedury gwarancyjnej. W tym celu musisz zarejestrować telefon, logując się na naszej stronie internetowej.
Odpowiedź:
Problemy dotyczące poniższych kwestii są objęte 2-letnią gwarancją:
- Mikrofon/głośnik;
- Problemy z połączeniem Wi-Fi i siecią;
- Problemy z płytą główną;
- Ekran dotykowy (jeśli częściowo lub całkowicie przestaje reagować);
- Bateria (gdy szybko się rozładowuje lub bardzo nagrzewa)
Odpowiedź:
Poniższe problemy nie są objęte gwarancją.
- Uszkodzenia po upływie 2 lat gwarancji;
- Upadek, uderzenie, wilgoć i uszkodzenia spowodowane ciśnieniem;
- Uszkodzony czytnik kart SIM;
- Wszystkie przyciski urządzenia (przyciski ekranu głównego, głośności i zasilania);
- Uszkodzony obiektyw aparatu;
- Uszkodzone lub zabrudzone złącze ładowania;
- Luźne części gniazda słuchawek.
Odpowiedź:
Firma Apple nadała temu urządzeniu stopień ochrony IP67. Oznacza to, że urządzenie jest pyłoszczelne i wodoszczelne. Nie ma więc problemu z dzwonieniem w czasie deszczu lub korzystaniem z nawigacji podczas ulewy. Nie zaleca się jednak używania urządzenia pod prysznicem ani pływania z nim. Może to spowodować uszkodzenia ze względu na wyższe ciśnienie wody. Uważaj także podczas ładowania: upewnij się, że w czasie ładowania Twój iPhone jest całkowicie suchy.
Odpowiedź:
3D Touch to funkcja firmy Apple, która wykrywa siłę nacisku na ekran. Stwarza to zupełnie nowe możliwości sterowania telefonem! Przy normalnym dotyku ikony aplikacji, telefon ją otwiera - tak, jak użytkownicy są przyzwyczajeni. Po nieco mocniejszym naciśnięciu ikonki, rozwija się menu opcji aplikacji. Gdy naciśniesz jeszcze mocniej, opcja zostanie wybrana i aplikacja zmieni się w widok pełnoekranowy. Więcej informacji i przydatne aplikacje znajdziesz w sekcji Wskazówki i porady!
Odpowiedź:
Jeśli urządzenie zostało kupione jako nowe, może się wydawać, że głośnik i/lub mikrofon telefonu nie działają. Użytkownik może na przykład nie słyszeć rozmówcy podczas rozmowy telefonicznej. Dzieje się tak dlatego, że ten model jest dostarczany z folią ochronną. Folia przykrywa również głośnik i mikrofon, sprawiając wrażenie, że te elementy nie działają prawidłowo. Zdejmij folię z przodu i z tyłu, aby móc w pełni korzystać z telefonu.
Odpowiedź:
Pierścień ze stali nierdzewnej wokół przycisku ekranu początkowego mierzy zmiany napięcia i w ten sposób wykrywa lekkie dotknięcie przycisku ekranu początkowego. W tym momencie aktywuje się czujnik. Nie trzeba przykładać palca płasko do skanera, może on zostać rozpoznany pod różnymi kątami. Oprogramowanie odczyta linie papilarne Twojego palca. Na jednym urządzeniu można ustawić wiele odcisków palców.
W menu Ustawienia > Ogólne > Touch ID i hasło można wybrać opcję ochrony urządzenia za pomocą odcisku palca. Touch ID można także używać do zakupów w App Store, iTunes lub iBooks.
Odpowiedź:
Firma Apple opracowała funkcję umożliwiającą obsługę większego ekranu jedną ręką, nazywa się ona „Dostępność”. Stuknij dwukrotnie Touch-ID (przycisk ekranu początkowego), a ekran nieco się obniży. W ten sposób możesz łatwo klikać aplikacje w górnej części ekranu. Nie naciskaj Touch-ID całkowicie, a jedynie go dotknij. W przeciwnym razie zamiast dostępności zostanie uaktywniona wyszukiwarka aplikacji. Dzięki funkcji Dostępność urządzenie można łatwo obsługiwać jedną ręką.
Odpowiedź:
Pamięć telefonu może się zapełnić przez przechowywanie dużej liczby aplikacji, zdjęć, filmów, muzyki lub kontaktów. Jest to uciążliwe, ponieważ spowalnia działanie telefonu i uniemożliwia pobieranie nowych zdjęć ani aplikacji. Niestety pamięci Twojego telefonu nie można rozszerzyć za pomocą karty pamięci. Jest jednak inne rozwiązanie: możesz korzystać z pamięci masowej w chmurze. Możesz przesłać zdjęcia i filmy do chmury, a następnie usunąć je z telefonu. Pliki są nadal dostępne w telefonie za pośrednictwem chmury, ale nie zajmują już miejsca w pamięci urządzenia. Dzięki temu telefon będzie działał szybko i miał miejsce na nowe aplikacje. Przykładami pamięci masowej w chmurze są iCloud, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive.
Odpowiedź:
Een refurbished iPhone wordt opengemaakt, gecontroleerd en indien nodig gerepareerd, voordat het aan jou verkocht wordt. Wanneer het originele onderdeel van de iPhone niet meer in goede staat is of defect is, wordt deze vervangen om ervoor te zorgen dat de iPhone weer zo lang mogelijk meegaat.
De batterij van je iPhone wordt bijvoorbeeld vervangen wanneer de capaciteit minder dan 85% is. Je iPhone registreert dat er een onderdeel van zijn plek is gekomen, en maakt hier een melding van. Deze melding verdwijnt automatisch na ongeveer 14 dagen en heeft geen enkele invloed op de prestaties van de accu of het beeldscherm van je iPhone.
Op deze pagina lees je alles over refurbished iPhones.
Odpowiedź:
Niektóre telefony mają przednią kamerę i czujnik zbliżeniowy w wyświetlaczu. Czujnik zbliżeniowy miga, gdy zbliżysz telefon do ucha. Wygląda to tak, jakby na wyświetlaczu był martwy piksel.
Ten migający biały piksel to nie martwy piksel, lecz czujnik zbliżeniowy, którego zadaniem jest wyłączanie ekranu podczas rozmowy, aby zapobiec przypadkowemu dotknięciu.
Odpowiedź:
Z reguły uszkodzenia sprzętu elektronicznego spowodowane przez wodę nie są objęte gwarancją. To dlatego, że szkody spowodowane przez wodę zaliczają się do szkód wywołanych przez użytkownika. Producent nie może udzielić na to gwarancji, ponieważ nie ma wpływu na sposób użytkowania urządzenia.
Wiele urządzeń, takich jak smartfony, zegarki typu smartwatch i trackery fitness, posiada certyfikat wodoszczelności oznaczony kodem, np. IP68 lub 5ATM. Uszkodzenia spowodowane przez wodę w tych certyfikowanych wodoodpornych urządzeniach również nie są objęte gwarancją. Wynika to z faktu, że wodoodporne uszczelnienie urządzenia może ulec zużyciu w wyniku normalnego użytkowania. Dlatego zawsze staraj się chronić swoje urządzenie przed zamoczeniem, nawet jeśli jest wodoodporne.
Odpowiedź:
Jeśli masz pytanie lub problem z produktem Apple, możesz łatwo uzyskać pomoc za pośrednictwem aplikacji Wsparcie Apple. Aplikację tę można pobrać bezpłatnie z App Store lub może być już zainstalowana w telefonie. W aplikacji znajdziesz przydatne instrukcje, ciekawostki i rozwiązania różnych problemów związanych z produktami Apple. Jeśli produkt jest uszkodzony w takim stopniu, że nie można już otworzyć aplikacji, możesz również zwrócić się o pomoc za pośrednictwem innego urządzenia. Wybierz z menu produkt, dla którego chcesz uzyskać pomoc. Twój produkt będzie znajdować się na liście, jeśli zalogujesz się, podając prawidłowe dane. Poniżej znajduje się ogólna instrukcja korzystania z aplikacji krok po kroku:
- Otwórz aplikację. Zostaniesz poproszony o zalogowanie się przy użyciu danych iCloud, zrób to.
- Wybierz produkt, dla którego potrzebujesz pomocy. Jeśli urządzenie jest uszkodzone w takim stopniu, że nie można uzyskać dostępu do aplikacji, możesz również poprosić o pomoc za pomocą innego urządzenia Apple, pod warunkiem, że zalogujesz się na to samo konto iCloud.
- Teraz możesz użyć opcji menu, aby wyszukać konkretny problem. Po znalezieniu problemu kliknij go.
Zostaną wyświetlone różne możliwości uzyskania pomocy. Wybierz tę z nich, która jest dla Ciebie najbardziej przydatna!
Czy wiesz, że wiele problemów z telefonem można rozwiązać bez naprawy? Zawsze najpierw sprawdź artykuły dostępne w aplikacji Wsparcie Apple. Kto wie, może właśnie tam znajduje się rozwiązanie Twojego problemu!
Odpowiedź:
Siri to cyfrowy asystent użytkowników systemu operacyjnego iOS firmy Apple. Funkcja Siri jest zintegrowana z systemem operacyjnym od premiery systemu iOS 5 w 2011 roku. Od tego czasu aplikacja jest dostępna na wszystkich urządzeniach Apple z systemem iOS 5 lub nowszym. Siri może wykonywać różne zadania w telefonie iPhone lub iPadzie. Aplikacja potrafi na przykład wyszukiwać dobre restauracje lub zarezerwować stolik. Pozwala również wysyłać wiadomości tekstowe za pomocą głosu lub pomóc Ci w wyszukiwaniu. Siri bazuje na różnych wyszukiwarkach, takich jak Google, Yahoo! i Bing. Aplikacja czyta również gazety i inne (informacyjne) strony internetowe, aby dostarczać użytkownikowi informacji. Możesz zadawać Siri pytania na wiele różnych tematów i prawie zawsze otrzymasz (w miarę) dokładną odpowiedź. Od czasu wprowadzenia na rynek funkcja Siri znacznie się rozwinęła i obecnie również z własnej inicjatywy podaje informacje dotyczące na przykład czasu podróży z pracy do domu, terminów spotkań czy sugestii dotyczących dobrych restauracji w okolicy.
Jeśli nie chcesz korzystać z tej aplikacji, możesz wyłączyć Siri. Można to łatwo zrobić w ustawieniach. W ustawieniach przejdź do zakładki „Ogólne”, a następnie „Siri”. W tym miejscu można wyłączyć tę funkcję, przesuwając suwak.
Odpowiedź:
Siri, wirtualny asystent firmy Apple, jest aktywna od wersji iOS 9.0. Oznacza to, że Siri nie tylko reaguje na to, co robi użytkownik, ale także aktywnie Ci podpowiada, nawet bez Twojej inicjatywy. Przykładowo Siri udziela wskazówek dotyczących przydatnych aplikacji i automatycznie umieszcza w kalendarzu terminy lub bilety lotnicze otrzymane e-mailem. Ma więc wbudowanych wiele przydatnych funkcji dodatkowych. Siri podaje „sugestie aplikacji”, dzięki czemu można szybko otwierać często używane aplikacje z poziomu ekranu blokady. Może to dotyczyć aplikacji, której często używasz w określonym czasie.
Funkcja ta jest domyślnie włączona. Jeśli jednak nie chcesz z niej korzystać, możesz ją po prostu wyłączyć. Sugestie Siri można wyłączyć dla określonych aplikacji lub dla wszystkich aplikacji jednocześnie. Oto, jak to zrobić:
- Otwórz ustawienia i przejdź do zakładki Ogólne
- Stuknij opcję „Wyszukaj w Spotlight”.
- Wyłącz opcji „Sugestie Siri”.
Odpowiedź:
Według Apple funkcja Live Photos sprawia, że zdjęcia ożywają. Jak w magicznym świecie, Twoje zdjęcia poruszają się, dzięki czemu możesz uchwycić więcej niż tylko chwilę. Aparat rejestruje nie tylko moment wykonania zdjęcia, ale także kilka sekund przed i po nim. Po kliknięciu zdjęcia zostaje wyświetlony rodzaj filmiku — od kilku sekund przed zdjęciem do kilku sekund po nim. W sumie widzisz animację trwającą około trzech sekund. Nagrywany jest również dźwięk. Funkcja Live Photos jest domyślnie włączona.
Trzeba pamiętać, że zdjęćia Live Photos zajmują znacznie więcej miejsca w pamięci niż zwykłe zdjęcia. Wyłączenie funkcji Live Photos może być więc przydatne, gdy chcesz oszczędzać miejsce w pamięci. Na szczęście jest to bardzo proste:
- Otwórz aplikację aparatu
- W górnej części ekranu, na prawo od logo HDR, znajduje się ikona Live Photos
- Stuknij to kółko, aby wyłączyć lub włączyć funkcję Live Photos
Odpowiedź:
Jeśli chcesz zwrócić swój iPhone lub odesłać go do naprawy, konieczne jest wyłączenie funkcji Znajdź mój iPhone. Wyłącz tę funkcję, wykonując poniższe instrukcje:
- Wejdź na stronę http://icloud.com/find i zaloguj się przy użyciu identyfikatora Apple ID;
- Przejście do „Znajdź mój iPhone” nie nastąpiło od razu? W takim razie kliknij w lewym górnym rogu i wybierz opcję „Znajdź mój iPhone”;
- Kliknij „Wszystkie urządzenia” u góry i wybierz urządzenie*;
Teraz kliknij „Usuń z konta” (uwaga: musisz usunąć urządzenie, samo wyłączenie opcji nie wystarczy).
Nie widzisz tego przycisku? W takim razie kliknij opcję „Wszystkie urządzenia” (może się ona także nazywać „iPhone - Twoje imię i nazwisko -”) i kliknij znak x obok swojego urządzenia.*Nie widzisz swojego telefonu? W takim razie konto mogło już zostać dezaktywowane.
Odpowiedź:
Jeśli właśnie uaktualniłeś system do wersji iOS 9.0, może zatrzymać się na powiadomieniu „Przesuń, aby zaktualizować”. Tego ekranu nie można pominąć nawet po ponownym uruchomieniu urządzenia. Problem można rozwiązać, aktualizując urządzenie do nowszej wersji systemu iOS za pośrednictwem komputera. Aby rozwiązać ten problem, wykonaj poniższe kroki.
- Podłącz urządzenie do komputera i otwórz iTunes.
- Gdy urządzenie będzie podłączone, naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przyciski zasilania i przycisk ekranu początkowego, aż zobaczysz napis „Połącz z iTunes”.
- Wybierz opcję „Aktualizuj”, aby zaktualizować urządzenie.
- Wykonaj kroki wyświetlane na ekranie urządzenia, aby zresetować wszystko po odzyskaniu danych.
- Teraz urządzenie znów działa poprawnie i możesz pominąć ekran „Przesuń, aby zaktualizować”.
Odpowiedź:
Twoje urządzenie Apple iPhone podłącza się za pomocą kabla do portu USB komputera.
Możesz także użyć programu firmy Apple, czyli iTunes. Za pomocą tego programu można pobierać aktualizacje, pobierać muzykę do iPhone'a, synchronizować iPhone z komputerem i wykonywać inne czynności.
Odpowiedź:
Obecnie karty SIM są dostępne w trzech różnych formatach: standardowa, micro i nano. Jeśli karta SIM jest za mała do telefonu, można użyć adaptera do karty SIM. Dzięki temu możesz dopasować kartę SIM do swojego telefonu. Jeśli karta SIM jest zbyt duża, można ją przyciąć za pomocą obcinarki do kart SIM.
Odpowiedź:
Firma Apple mniej więcej raz do roku ogłasza duże aktualizacje oprogramowania dla swoich produktów. Informuje również, których urządzeń dotyczy aktualizacja, a których nie. Zazwyczaj urządzenia są przez kilka lat objęte wsparciem technicznym polegającym na aktualizacjach oprogramowania.
Aktualizacje oprogramowania dla systemu iOS można instalować na dwa sposoby. Pierwszym sposobem jest użycie sieci Wi-Fi. Podłącz urządzenie do zasilania, a następnie pobierz i zainstaluj oprogramowanie za pomocą opcji Ustawienia > Ogólne > Aktualizacja oprogramowania. Drugim sposobem jest aktualizacja przez iTunes. Podłącz urządzenie do komputera lub laptopa i otwórz aplikację iTunes. Przejdź do przeglądu urządzenia i kliknij przycisk „Wyszukaj aktualizację”. Następnie pobierz i zainstaluj nową wersję systemu iOS.
Odpowiedź:
Oprócz wewnętrznej pamięci urządzenia możesz również korzystać z pamięci masowej w chmurze. Możesz przesyłać do niej zdjęcia i filmy, aby nie trzeba było ich już przechowywać w telefonie. Są one nadal dostępne w telefonie za pośrednictwem chmury, ale nie zajmują już miejsca w pamięci urządzenia. Dzięki temu telefon nie będzie spowalniał, a miejsce w pamięci będzie się kończyć o wiele wolniej. Przykładami pamięci masowej w chmurze są iCloud, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive.
Odpowiedź:
W większości przypadków internet mobilny działa od razu po włożeniu karty SIM do smartfona. Jeśli tak nie jest, może być konieczne ręczne skonfigurowanie APN. W tym celu najpierw przejdź do menu „Ustawienia”. W urządzeniu z systemem Android musisz przejść do punktu „Sieci komórkowe”, a następnie „Nazwy punktów dostępu”. Następnie kliknij „Dodaj” i pojawi się formularz, w którym należy wprowadzić odpowiednie parametry. Po wykonaniu tych czynności stuknij trzy kropki u góry, a następnie „Zapisz”.
W urządzeniu z systemem iOS musisz przejść do punktu „Sieć komórkowa”, a następnie „Opcje danych mobilnych”. Po naciśnięciu przycisku „Sieć danych mobilnych” będzie można wypełnić formularz. Wprowadź w nim prawidłowe parametry. Parametry, które należy wprowadzić, różnią się w zależności od operatora.
Odpowiedź:
Z czasem w porcie ładowania telefonu może gromadzić się brud i kurz. W rezultacie kabel może nie trzymać się prawidłowo i ładowanie nie zawsze przebiega tak, jak powinno. Problem ten można łatwo rozwiązać, starannie usuwając nagromadzony brud i kurz. Można to zrobić na przykład za pomocą wykałaczki. Ostrożnie przesuwając ją wzdłuż krawędzi i narożników wewnątrz portu ładowania, można usunąć nagromadzony brud. Teraz kabel ładowania można ponownie podłączyć do urządzenia. Nie używaj nadmiernej siły, często wystarczy zwykłe zeskrobanie brudu z powierzchni. Po usunięciu zabrudzeń może także pomóc silne dmuchnięcie w port ładowania. Uważaj jednak, aby do portu nie dostała się wilgoć.
Odpowiedź:
Podczas korzystania z mobilnego Internetu użytkownik wykorzystuje dane z pakietu danych. Jeśli korzystasz z połączenia Wi-Fi, nie zużywasz danych z pakietu. Szybkość wykorzystywania danych zależy wyłącznie od szybkości sieci komórkowej, tego, co robisz w Internecie, oraz częstotliwości korzystania z Internetu. W poniższej tabeli możesz zobaczyć, ile MB danych zużywa się przy różnych czynnościach:
Czynność Średnie korzystanie WhatsApp (tylko tekst) 0,01 MB na wiadomość WhatsApp (ze zdjęciem) 0,10 MB na wiadomość E-mail (tylko tekst) 0,01 MB na wiadomość Wyświetlanie strony 1 MB na podstronę Publikowanie lub wysyłanie zdjęcia e-mailem 1 MB na zdjęcie Streaming muzyki (wysoka jakość) 2 MB na minutę Streaming wideo (np. YouTube lub Netflix) 2-5 MB na minutę Rozmowy wideo 3 MB na minutę Pobieranie aplikacji Różni się w zależności od aplikacji. Oto kilka przykładowych popularnych aplikacji: WhatsApp - 25 MB, Instagram - 83 MB, Facebook - 229 MB i Snapchat - 118 MB. Gry są często jeszcze większe; mogą mieć rozmiar nawet 1 GB lub więcej. Pamiętaj, że powyższe dane dotyczą średniego zużycia, rzeczywiste zużycie może być inne. Kilka przykładów:
- Im wyższa jakość pliku wideo lub audio, tym więcej danych zużywasz podczas jego oglądania lub słuchania;
- Jeśli wysyłasz wiadomość na WhatsAppie z załącznikiem, np. zdjęciem, również zużywasz więcej danych;
- Jeśli na stronie jest więcej animacji, na przykład ruchome elementy lub reklamy, również zużywane jest więcej danych.
Aby zaoszczędzić dane z pakietu, najlepiej pobierać duże aplikacje i aktualizacje oprogramowania przez sieć Wi-Fi. Dla ułatwienia można przyjąć, że przeciętny użytkownik zużywa około 1000-1500 MB miesięcznie. Osoby intensywnie korzystające z Internetu mobilnego powinny wybrać pakiet 2000 lub 3000 MB, a nawet więcej. Często ilość zużywanych danych możesz sprawdzić u swojego obecnego operatora.
Jeśli korzystasz z sieci 4G lub 4G+, dane będą zużywane szybciej. Oznacza to, że w tym samym czasie zużyjesz więcej danych niż w przypadku połączenia 3G. Sieć 4G nie wykorzystuje więcej danych niż sieć 3G, ale ponieważ działa szybciej, w tym samym czasie przetwarzana jest większa ilość danych. Jeśli masz połączenie 4G, często oznacza to, że zużywasz więcej danych niż w przypadku połączenia 3G.
Odpowiedź:
Najszybsza porada: usuń z telefonu aplikacje, zdjęcia i filmy.
Długoterminowa porada: telefon ma dwa rodzaje pamięci: przestrzeń dyskową i pamięć roboczą (zwaną też RAM). W przestrzeni dyskowej przechowywane są pliki, takie jak zdjęcia i aplikacje. Aktywne procesy są z kolei tymczasowo przechowywane w pamięci roboczej. Pamięć robocza umożliwia na przykład uruchamianie aplikacji.
Jeśli pojawi się komunikat o zapełnieniu pamięci, zawsze dotyczy to przestrzeni dyskowej. Jest to spowodowane zbyt dużą liczbą plików w telefonie. Duże pliki to na przykład zdjęcia, filmy i aplikacje. Jeśli przestrzeń dyskowa jest pełna, trzeba usunąć pliki z telefonu. Można także przenieść pliki, takie jak zdjęcia i filmy, do komputera, aby ich nie utracić, a dopiero następnie usunąć je z telefonu. Można również włożyć kartę SD, jeśli w telefonie znajduje się gniazdo karty SD. Umożliwia to przeniesienie plików z przestrzeni dyskowej na kartę SD w celu zwolnienia miejsca w pamięci telefonu.
Jeśli pamięć Twojego urządzenia szybko się zapełnia za każdym razem, warto sprawdzić ustawienia aparatu. Jeśli włączona jest funkcja HDR, oznacza to, że zapisywane są dwa warianty każdego zdjęcia. Wtedy pamięć telefonu zapełnia się znacznie szybciej. Jeśli wyłączysz to ustawienie, zaoszczędzisz dużo miejsca w pamięci! Możesz także ustawić nieco niższą jakość zdjęć i filmów, aby zajmowały mniej miejsca.
Odpowiedź:
Jeśli trzykrotnie wprowadzisz nieprawidłowy kod PIN, musisz wprowadzić kod PUK. Zgubiony kod PUK możesz odzyskać w następujący sposób: możesz zamówić kod PUK na swoim osobistym koncie u operatora. Możesz również skontaktować się z biurem obsługi klienta operatora. Ze względu na ochronę prywatności nie mamy dostępu do kodu PUK ani innych danych osobowych przechowywanych przez Twojego operatora. Nie możemy więc niestety pomóc w tej sprawie.
Odpowiedź:
Żadne z urządzeń sprzedawanych na naszej stronie internetowej nie ma simlocka. Oznacza to, że każdego telefonu możesz używać z kartą SIM dowolnego operatora. Upewnij się, że karta SIM ma odpowiedni rozmiar. Na naszej stronie internetowej możesz bez problemu zamówić telefon bez karty SIM i używać go ze swoją obecną kartą SIM.
Odpowiedź:
Jeśli telefon zostanie zamoczony, woda może spowodować jego uszkodzenie. Aby zapobiec uszkodzeniom, należy dokładnie wykonać poniższe czynności.
Przede wszystkim wyłącz telefon. Prąd i woda nie są dobrym połączeniem i mogą spowodować tylko więcej szkód. Następnie w miarę możliwości wyjmij z urządzenia baterię i kartę SIM. Zapobiegnie to uszkodzeniu układu scalonego. Następnie potrząśnij urządzeniem, aby woda wyleciała z otworów. Wysusz telefon ręcznikiem, włóż go do miski i zasyp ryżem. Ryż bardzo dobrze wchłania wilgoć i wyciągnie ją z urządzenia. Aby uzyskać najlepszy efekt, trzymaj telefon w misce z ryżem przez 72 godziny i nie włączaj go w tym czasie.
Odpowiedź:
Jeśli już jakiś czas używasz telefonu, może on stać się wolniejszy. Może to mieć kilka przyczyn. Możliwe, że masz zbyt wiele otwartych aplikacji, co powoduje duże obciążenie pamięci RAM, ponieważ telefon ma dużo danych do przetwarzania. Może się również zdarzyć, że pamięć jest prawie pełna, ponieważ w telefonie jest zapisanych wiele plików i aplikacji. Usuń niepotrzebne pliki, aby zrobić więcej miejsca w pamięci i przyspieszyć działanie telefonu. Zalecamy także wyłączanie i ponowne włączanie telefonu raz na tydzień. Zamyka to aplikacje działające w tle.
Odpowiedź:
Uszkodzeniom urządzenia można zapobiec, używając akcesoriów takich jak osłona ekranu lub etui. Pozwala to uniknąć zarysowań. Osłona ekranu to niewidoczna folia ochronna, którą można przykleić na ekran. Etui są dostępne w wielu kształtach i rozmiarach: są takie, które chronią tył urządzenia, i takie, które zakrywają całe urządzenie.
Odpowiedź:
Przy intensywnym użytkowaniu baterie szybko się wyczerpują. Czas pracy baterii można wydłużyć, przestrzegając kilku zaleceń. Regularnie zamykaj aktywne aplikacje i ponownie uruchamiaj telefon komórkowy. Zamyka to aplikacje działające w tle, które skracają czas pracy baterii. Zwróć również uwagę na ustawienia takie jak GPS, NFC, Bluetooth i/lub automatyczna synchronizacja. Wyłącz te ustawienia, jeśli z nich nie korzystasz. Ekran telefonu komórkowego często zużywa najwięcej energii. Zmniejszając jasność ekranu, a szybko i łatwo zaoszczędzisz energię!