Realme GT 6T - FAQ
Najczęściej zadawane pytania dotyczące Realme GT 6T
Odpowiedź:
Pamięć telefonu może się zapełnić przez przechowywanie dużej liczby aplikacji, zdjęć, filmów, muzyki lub kontaktów. Jest to uciążliwe, ponieważ spowalnia działanie telefonu i uniemożliwia pobieranie nowych zdjęć ani aplikacji. Niestety pamięci Twojego telefonu nie można rozszerzyć za pomocą karty pamięci. Jest jednak inne rozwiązanie: możesz korzystać z pamięci masowej w chmurze. Możesz przesłać zdjęcia i filmy do chmury, a następnie usunąć je z telefonu. Pliki są nadal dostępne w telefonie za pośrednictwem chmury, ale nie zajmują już miejsca w pamięci urządzenia. Dzięki temu telefon będzie działał szybko i miał miejsce na nowe aplikacje. Przykładami pamięci masowej w chmurze są iCloud, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive.
Odpowiedź:
Jeśli zwracasz urządzenie z systemem Android lub wysyłasz je do naprawy, konieczne jest usunięcie z niego konta Google. Aby usunąć swoje konto Google, wykonaj poniższe kroki:
- Przejdź do ustawień;
- Kliknij opcję Konta i sprawdź, czy są tam dodane konta Google;
- Kliknij konto Google i wybierz opcję Usuń. Samo konto Google nie zostanie usunięte, lecz jedynie odłączone od urządzenia.
Odpowiedź:
Możliwe, że funkcja TalkBack jest włączona i z tego powodu urządzenie nie reaguje na Twoje dotknięcia. Jest to funkcja systemu Android stworzona z myślą o osobach niewidomych i niedowidzących. W tym trybie telefon przetwarza tekst na ekranie na mowę. Funkcję tę można wyłączyć w menu ustawień, w sekcji „Dostępność”.
Odpowiedź:
Google regularnie aktualizuje swoje oprogramowanie Android. To, czy Twój telefon otrzyma aktualizację, zależy od typu urządzenia. Nie każde urządzenie może być objęte wszystkimi aktualizacjami. Producenci informują, które urządzenia są kompatybilne z nową aktualizacją. Dostępność aktualizacji różni się w zależności od kraju i urządzenia.
Jeśli dla Twojego telefonu dostępna jest aktualizacja systemu Android, zwykle otrzymasz powiadomienie, dzięki któremu możesz ją zainstalować. Zostanie ona przesłana bezprzewodowo na Twoje urządzenie. Oznacza to, że nie musisz podłączać telefonu do komputera. Instalowanie aktualizacji oprogramowania może pochłonąć dużo danych, dlatego zaleca się instalowanie aktualizacji przy użyciu połączenia WiFi. Aktualizację można też wyszukać ręcznie w ustawieniach telefonu.
Odpowiedź:
Oprócz wewnętrznej pamięci urządzenia możesz również korzystać z pamięci masowej w chmurze. Możesz przesyłać do niej zdjęcia i filmy, aby nie trzeba było ich już przechowywać w telefonie. Są one nadal dostępne w telefonie za pośrednictwem chmury, ale nie zajmują już miejsca w pamięci urządzenia. Dzięki temu telefon nie będzie spowalniał, a miejsce w pamięci będzie się kończyć o wiele wolniej. Przykładami pamięci masowej w chmurze są iCloud, Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive.
Odpowiedź:
Motorola opracowała aplikację, która umożliwia podłączenie telefonu z systemem Android do produktu Motorola. Jest to aplikacja „Motorola Connect”. Aplikację tę znajdziesz w sklepie Google Play. Aplikacja Motorola Connect umożliwia przykładowo sprawdzenie, gdzie znajdują się inne urządzenia i jaki jest stan ich baterii. Przy pierwszym użyciu tej aplikacji wpisz swój adres e-mail. Następnie zostanie wyświetlone nowe okno dialogowe, w którym musisz wyrazić zgodę na korzystanie z aplikacji i nacisnąć przycisk Dalej. Jeśli chcesz otrzymywać na bieżąco informacje o aktualizacjach, zaznacz to pole na następnym ekranie. Aplikacja jest wtedy gotowa do użycia i możesz połączyć telefon z produktami Motorola, takimi jak: Keylink, Moto 360, Moto Pulse, Moto Surround i Power Pack Micro.
Odpowiedź:
Instalowanie aplikacji może spowodować wprowadzenie do telefonu wirusów. Istnieją na przykład aplikacje służące do oszustw lub kradzieży danych. Aby mieć pewność, że nie pobierzesz wirusów, zastosuj następujące środki ostrożności. Przede wszystkim przyjrzyj się uważnie tytułom aplikacji i liczbie pobrań. Jeśli aplikacja ma tysiące pobrań i dobre opinie, jest o wiele bardziej wiarygodna, a ryzyko jest mniejsze. Ponadto pobieraj aplikacje tylko z oficjalnego Sklepu Play. Na koniec zabezpiecz smartfon przed wirusami za pomocą pakietu oprogramowania Avira Antivirus Security PRO.